מחלקה כלכלית
תכניות שינוי, ייעול והבראה
כיום בעולם העסקים ישנה דינאמיות רבה ובהתאם על כל ארגון לבצע את ההתאמות הנדרשות. ארגון אשר לא מתאים עצמו למציאות המשתנה, עלול במהרה למצוא עצמו בבעיה, החל מהאטה בפעילות וכלה במשבר של ממש. במידה וארגון נקלע למשבר, קטן כגדול, נדרשת תכנית שינוי, ייעול והבראה על מנת להחזירו למסלול ההצלחה ואף להביא לצמיחה נוספת.
תכנית ייעול והבראה כוללת, בין היתר, ניתוח של המצב הקיים, חשיבה אסטרטגית, הגדרת יעדים לטווח הקצר והארוך שתכליתם תחילה לאזן את הארגון ובהמשך להשיאו, הגדרת לוח זמנים ופעולות שיש לנקוט כדי להתייעל, ועוד.
למידע נוסף וקבלת הצעה ממשרדנו – לחצו כאן
ייעוץ כלכלי-עסקי
שירותי הייעוץ העסקי-כלכלי של משרדנו הינם רבים ומגוונים וכוללים, בין היתר, בניית תוכניות עסקיות, תכניות היתכנות כלכלית, גיבוש אסטרטגיית גיוס מימון והון, ייעוץ במכירה/רכישה/מיזוג, בחינת כדאיות כלכלית טרם החלטה על כניסה להשקעה ו/או הקמה של עסק/מיזם חדש, ניתוח רווחיות, ייעוץ להתנהלות מול בנקים וגופים פיננסים, ועוד.
למידע נוסף וקבלת הצעה ממשרדנו – לחצו כאן
בדיקות כדאיות כלכלית
בדיקת כדאיות כלכלית הינה, על פי רוב, הבדיקה הראשונית שבוחנת האם לרעיון העסקי ישנה ישימות כלכלית. זהו שלב קריטי שבזכותו ניתן לפסול מראש רעיונות או מהלכים עסקיים, לפני שיוזמים צעד כלכלי. חלק מהותי ובלתי נפרד מבדיקת הכדאיות היא הגדרה איכותית של המודל העסקי העומד בבסיס המיזם, כלומר – הדרך, הקצב והאופן שבו תיכנסנה ההכנסות לעסק מלקוחותיו הפוטנציאליים. למעשה, בדיקת כדאיות כלכלית היא השלב הראשון שאנו מבצעים עבור לקוחותינו המעוניינים להניע מיזם, אשר מתפקדת ברוב המקרים גם כחלק בלתי נפרד מבניית התכנית העסקית.
הבדיקה כוללת, בין היתר, בחינות פיננסיות שונות שמטרתן לתת ללקוח אינדיקציה אמינה וריאלית האם ההחלטה טומנת פוטנציאל כלשהו, צפי תקופת החזר השקעה, שיעור התשואה על ההשקעה, תחזית ההכנסות לשנים הקרובות, שולי הרווח הצפויים בכל שנה, שיעור הרווח הנקי מהמחזור בשנים בהם יש רווחיות, ועוד. הערכת העלויות ומשמעויות ההקמה מעניקים ללקוח תחזית סבירה של ההתנהלות הכלכלית העתידית.
למידע נוסף וקבלת הצעה ממשרדנו – לחצו כאן
ייעוץ וליווי תהליכים ופרויקטים
בעולמנו הדינאמי, ארגון שלא מבצע צעדי חדשנות יזומים, יכול למצוא עצמו בעתיד הנראה לעין מצמצם פעילות, מאבד לקוחות ושיתופי פעולה, וכפועל יוצא סופג ירידות בהכנסות ובשורת הרווח. לכן, במטרה להישאר צעד אחד קדימה, יש לשאוף לייעול תהליכים והטמעת פרויקטים חדשים במטרה להגדיל את שורת ההכנסות ולהקטין את שורות ההוצאות.
משרדנו מלווה ומייעץ ללקוחותיו במגוון רחב של פרויקטים, כגון: הקמת מערכי ייעוץ פנים וחוץ ארגוניים, שירות מחקר, אנליזות, סקירות שוק, מדיניות השקעות, סיוע בהתאמות לרגולציה, הקמה וניהול מתודולוגיות בקרה, ביצוע חלוקת עלויות פרויקט לפי חתכים שונים, הכנת התאמות בתקציב פרויקט כפונקציה של אילוצים מגוונים, ביצוע בקרה שוטפת על פרויקטים, בחינת מדדי ביצוע והכנת דוחות בהתאם, ועוד.
בנוסף, משרדנו מלווה תהליכים ופרויקטים במגזר ההתיישבותי, כגון: שינויים במבנה הארגוני, הפרטה, הקמת שכונות/הרחבות, קליטה וקבלה, שינויים באורחות החיים, ועוד.
למידע נוסף וקבלת הצעה ממשרדנו – לחצו כאן
ניהול סיכונים
סביבות הניהול כיום משתנות בקצב מהיר ולכן מחייבות קבלת החלטות מבוססת ומושכלת לצד לקיחת סיכונים. כיום ארגונים מצויים בסביבה רוויה במרכיבי חוסר ודאות אשר משפיעים באופן ישיר על תוצאותיהן התפעוליות והכספיות. על מנת לצמצם את מרכיבי הסיכון, יש לערוך ניתוח ואיתור מוקדי סיכון תפעוליים, פיננסיים וארגוניים עיקריים ולדרגם בהתאם למאפייני הארגון ומטרותיו. מידע זה לאחר מכן יהווה את הבסיס להכנת תכנית פעולה אופטימלית לטיפול בסיכונים ובניית מערך בקרות אשר יתריעו על התממשות אפשרית של סיכון, ימזערו את הסיכונים הפוטנציאליים או את סבירותם להתממש ואף ימנעו את חלקם.
משרדנו מלווה עשרות ארגונים ותאגידים ביישום תהליכים אלו, לרבות: מיפוי ודירוג הסיכונים בארגון, גיבוש דרכי פעולה להתמודדות, ליווי בבניית מדיניות ניהול סיכונים, עיגון הנחיות ונהלי עבודה ליישום המדיניות, גיבוש מדדי סיכון תפעוליים ופיננסים (KPI's), ליווי הנהלה בכירה בקבלת החלטות, איפיון הרגישות לסיכון בארגון, ועוד.
למידע נוסף וקבלת הצעה ממשרדנו – לחצו כאן
בדיקות עמידה ברגולציה ודרישות הדין
מטבע הדברים, כל ארגון באשר הוא כפוף לדרישות רגולציה רבות ונדרש לעמוד במספר רב של הוראות חוק, תקנות, דינים, החלטות רשויות מוסמכות וכדומה, הן כלליות והן ספציפיות לפי תחום פעילות. על מנת לעמוד בדרישות הדין והרגולציה, מומלץ לבצע בדיקת עמידה בהן. בדיקה זו כוללת מיפוי של הוראות הדין העיקריות והמהותיות החלות על הפעילות הספציפית בארגון, "תרגום" ההוראות והנגשתן בצורה בהירה וברורה, ובדיקה האם הארגון עומד בכל הוראה והוראה או לאו.
למידע נוסף וקבלת הצעה ממשרדנו – לחצו כאן
ליווי מנהלים ורכזי ענפים בתחום הכלכלי
נתונים פיננסים ותמחיריים אינם תמיד חומרי קריאה קלים לכל המנהלים. אך אין לחשוש מהמספרים, שכן משרדנו יכול להדריך את המנהלים בקריאת, ניתוח והבנת דוחות הניהול החודשיים. נוכל לסייע גם בהתאמת הדוחות למחלקות, לענפים ולפעילויות, וחיזוק הקשר והממשק בין המנהלים למחלקת הנהלת החשבונות.
למידע נוסף וקבלת הצעה ממשרדנו – לחצו כאן
אבחון הנה"ח
שיפור וייעול עבודת מחלקת הנהלת החשבונות יכולים להתבצע במספר דרכים. ניתן לבצע עדכון של חלוקת המשימות, הסדרת תפקידים, הגדרת בקרות, מיפוי צרכני מידע ושיפור איכות השירות עבורם, מיצוי מערכות המידע, בחינת כח האדם והשכר הקיים, ועוד. משרדנו מתמחה באבחון מקצועי שבסופו ניתן לדעת מה הן נקודות החוזקה והחולשה של המחלקה, להצביע על התחומים הטעונים שיפור ולהציע צעדים כדי להתאים את המבנה הארגוני במחלקה לצרכי, דרישות ואתגרי המערכת, ובתוך כך לשפר את המקצועיות וליעל את השירות ללקוחות המחלקה תוך מיצוי היכולות המקצועיות והמשאבים הקיימים.
למידע נוסף וקבלת הצעה ממשרדנו – לחצו כאן
בדיקת תלושי שכר ע"י בודק שכר מוסמך
מאז כניסתו לתוקף של חוק הגברת האכיפה של דיני העבודה לפני כעשור, ניתנו וניתנים קנסות בגין אי-עמידה בדיני העבודה. עם זאת, אפשר ורצוי לקיים פעילות מנע כדי לעמוד בנדרש ו"להקדים תרופה למכה". אחת החולשות שזיהינו לאורך השנים והעבודות, היא היעדר בקרה תקופתית וצולבת בין עולמות מש"א וחשבות השכר. הפתרון לנושא (המוכר גם בדין) הינו בדיקות שכר ע"י גורם בעל הכשרת בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה והרווחה. במשרדנו צוות בעל ההכשרה, הידע והניסיון המתאימים לביצוע בדיקות השכר, ונשמח לעמוד לרשותם בעניין זה.
למידע נוסף וקבלת הצעה ממשרדנו – לחצו כאן
מיפוי מאגרי מידע וליווי רישום מאגרי מידע
מיפוי מאגרי מידע, עריכת מסמכי הגדרה ורישום המאגרים כדין (בהתאם לחוק הגנת הפרטיות), כל אלו ועוד הם רק חלק מהחובה עימה מתמודדים ארגונים רבים. משרדנו ליווה בשנים האחרונות שורה של קיבוצים וארגונים בתהליך רישום מאגרים וישמח לסייע גם לכם אם אתם צריכים ונדרשים.
למידע נוסף וקבלת הצעה ממשרדנו – לחצו כאן
מדיניות ונוהל אבטחת מידע
בהתאם לתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), כל ארגון המחזיק או מנהל מאגר מידע נדרש לפעול על פי נוהל אבטחת מידע ארגוני. מטבע הדברים, לא כל נוהל מתאים לכל ארגון ויש להתאים את הנוהל לארגון כדי שייצר שגרת אבטחת מידע ברת יישום מחד, ולא יכביד יתר על המידה על ההתנהלות השוטפת מאידך. משרדנו ערך בשנים האחרונות נהלי אבטחת מידע ומסמכי מדיניות אבטחת מידע מותאמים אישית למידותיהם וצרכיהם של ארגונים, ואף סייע ביישום והטמעה בשטח.
למידע נוסף וקבלת הצעה ממשרדנו – לחצו כאן
יישומי ניהול מידע באקסל
למי לא עברה בראש בשלב כלשהו בעבודה המחשבה של "אם רק הייתה מערכת ממוחשבת שעושה את זה" ? נכון, יש תוכנות מדף במגוון תחומים, אך לרוב הן "בערך" מה שרציתם ו/או יקרות מידי. לכן, כדאי לשקול ולבחון פיתוח מערכת ייעודית, מותאמת לצרכים, באקסל שלכולם יש ומכירים. לתוכנה המון יכולות שהמשתמש הממוצע לא מכיר, אך עם פיתוח מקצועי ניתן לבנות מערכת פתוחה, לא יותר מידי יקרה, ובעיקר – ידידותית למשתמש עם ממשק קל ופשוט ובלי כפתורים רבים שנלחצים בטעות. רוצים הדגמה? מוזמנים לפנות, זום קצר ותיווכחו ביכולות.
למידע נוסף וקבלת הצעה ממשרדנו – לחצו כאן